Głównej zawartości

Komunikat alertu

Przeprowadzone w Polsce badania pokazują, że dzieci w wieku 1-3 lat jedzą za mało warzyw. Ponieważ dzieci trudniej przyzwyczajają się do smaku warzyw niż owoców, eksperci zalecają, by właśnie od warzyw rozpocząć wprowadzanie nowych smaków do diety dziecka.

Dlaczego warzywa, a nie owoce?

Warzywa mają delikatniejszy smak. Gdy dziecko przyzwyczai się do mniej wyrazistego smaku warzyw, chętniej będzie sięgało po nie w przyszłości. Dopiero w następnej kolejności należy podawać maluchowi owoce. Mają one intensywniejszy i słodszy smak. A ponieważ dziecko rodzi się z preferencją do smaku słodkiego, owoce bardziej mu smakują. Jeśli na początku oswajania   z nowymi pokarmami maluch zetknie się ze smakiem owoców, trudniej mu będzie później zaakceptować mniej wyraźny smak warzyw.

Układ odpornościowy stanowi barierę chroniącą organizm przed obcymi substancjami, takimi jak bakterie, wirusy lub grzyby.

Aby zmniejszyć ryzyko infekcji i wspomóc rozwój układu immunologicznego, należy wzmacniać odporność dziecka.

Obniżenie odporności u dziecka sprawia, że jego organizm jest bardziej podatny na infekcje. Najczęściej są to nawracające infekcje dolnych i górnych dróg oddechowych.  Do spadku odporności przyczyniają się zwykle: